امروز چهارشنبه 22 آبان 1398 ، عکس 2 پیک اوقات خوشی را برای شما آرزومند است .
آخرین تصاویر هنرمندان

رشد قد کودکان مربوط به عوامل ژنتیکی هم میباشد افرادی که قد بلند هستند هورمون رشد آن ها فعالیت بیشتری نسبت به افراد قد کوتاه دارد ؛ اما مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان عبارتند از: اسفناج، سویا، ماهی، سبزیجات  ، آجیل‌ها و … می باشند . در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

۱- تخم مرغ

تخم مرغ جز غذاهایی است که باعث افزایش قد کودکان می‌شود. تخم مرغ منبع بالایی از پروتئین است که به رشد بیشتر کمک می‌کند.

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

همچنین تخم مرغ غنی از کلسیم، ویتامین D، ریبوفلاوین و ویتامین B2 است. همه این مواد مغذی به بهبود و تقویت استخوان‌های قوی در بدن کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش رشد قد کودکان می‌شود.

۲- شیر

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

وقتی در مورد مواد غذایی که باعث افزایش قد می‌شوند، صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم شیر و محصولات لبنی را نادیده بگیریم. شیر همراه با سایر محصولات لبنی مانند ماست و پنیر، نقش مهمی در افزایش قد کودکان دارند، زیرا این محصولات دارای مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، ویتامین D، A، E و B هستند. کلسیم باعث افزایش رشد، حفظ سلامتی و تشکیل استخوان‌های قوی می‌شود. ویتامین D موجود در آن نیز به جذب کلسیم از مواد غذایی مختلف، کمک می‌کند.

۳- اسفناج

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

اسفناج یکی دیگر از موادغذایی است که برای رشد قد کودکان بسیار مفید است؛ زیرا اسفناج مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری را دارد. افزودن اسفناج به رژیم غذایی می‌تواند روند رشد قد کودکان را تسریع کند.

۴- سویا

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

سویا نیز برای رشد قد کودکان بسیار موثر است. سویا حاوی آهن، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ و منبع کامل غذایی برای سلامتی بدن است. پروتئین سویا به رشد و تراکم استخوان ها کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش قد کودکان می‌شود.

۵- مرغ

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

اگر به دنبال غذاهای مفید برای رشد قد کودکان هستید، مرغ یکی از بهترین گزینه‌هاست. مرغ یک منبع طبیعی از پروتئین‌ها است که باعث ساخت عضلات و بافت‌های ماهیچه‌ای شده و در نتیجه به افزایش قد کمک می‌کند.

۶- ماهی

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

ماهی‌ها مانند ماهی تن، سالمون، ماهی ساردین، منابع غنی از ویتامین D و پروتئین هستند. هر دوی این مواد مغذی، باعث افزایش قد در کودکان می‌شود. غذاهای غنی از ویتامین D، جذب کلسیم را از سایر منابع غذایی، افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش رشد قد کودکان می‌شود.

۷- موز

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

موز یکی ازغذاهای ضروری برای افزایش رشد قد کودکان است. موز دارای کلسیم، پتاسیم، منگنز و باکتری‌های پروبیوتیک (پروبیوتیک‌ها به تحریک رشد باکتری‌های مفید روده و یا به کاهش بیماری‌زایی میکروب‌های مضر کمک می‌کنند) است. این مواد مغذی باعث افزایش رشد قد در کودکان می‌شود.

۸- سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز، همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری همراه با فیبر و کربوهیدرات را دارند. این مواد با تحریک هورمون‌های رشد، به افزایش قد کمک می‌کنند. برخی از سبزیجات برگ سبز که برای افزایش قد موثر هستند، شامل کولارد سبز (نوعی کلم)، اسفناج، نخود، کلم بروکلی، بامیه و … است.

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

۹- آجیل ها و مغزها

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

مغزها نیز به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند. مغزها مانند بادام زمینی، تخم کتان و دانه‌های کدو تنبل مواد معدنی ضروری بدن، اسیدهای آمینه و چربی‌های مفید بدن را تامین می‌کنند و اینگونه باعث رشد بافت‌های جدید در بدن شده و در نهایت برای رشد قد کودکان موثر هستند.

۱۰- بلغور جو دو سر

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

مانند سویا، بلغور جو دو سر نیز منبع پروتیئن‌های گیاهی است که برای افزایش قد و افزایش حجم عضلات مفید است. غذاهایی مانند جو دوسر، به بهبود استخوان‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند و با تشکیل بافت‌های جدید، باعث افزایش قد می‌شوند.

۱۱- شلغم

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

شلغم نه تنها دارای مواد مغذی زیادی است، بلکه یکی از غذاهایی است که به شدت برای افزایش قد توصیه می‌شود،‌شلغم است. شلغم یک منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی، فیبر و پروتئین است. همه  این مواد مغذی، هورمون رشد در بدن را تحریک کرده و برای رشد قد کودکان مفید هستند.

۱۲- هویج

مواد غذایی موثر در افزایش رشد قد کودکان

هویج یک منبع شگفت انگیز از ویتامین A و C است. ویتامین A برای حفظ کلسیم در استخوان‌ها، بسیار مهم است، باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و سلامتی بدن را حفظ می‌کند. برخی دیگر از منابع ویتامین A شامل کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، زردآلو، فلفل قرمز، خربزه و انبه است.

به این پست امتیاز دهید.
امتیاز دهید
برچسب ها :

، عکس 2 پیک
تا به حال هیچ دیدگاهی در این مطلب ارسال نشده است شما اولین نفر باشید