امروز دوشنبه 18 فروردین 1399 ، عکس 2 پیک اوقات خوشی را برای شما آرزومند است .
آخرین تصاویر هنرمندان

اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید ، می دانید توجه به مصرف کربوهیدرات شما چقدر مهم است. هنگام خوردن کربوهیدرات ، بدن شما آن را به قند تبدیل می کند ، و مستقیماً روی قند خون تأثیر می گذارد. در ادامه این بخش از گهر به معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی پرداخته ایم.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

از آنجا که میوه سرشار از کربوهیدراتها در درجه اول قندهای ساده ، گلوکز و فروکتوز است ؛ آیا میوه ها در برنامه غذایی دیابت جایگاهی دارند؟

جواب این است که بله ، طبق گفته انجمن دیابت آمریکا (ADA) ، میوه روشی عالی برای بدست آوردن یک تغذیه مناسب است. ADA به شما توصیه می کند که میوه را به عنوان کربوهیدرات در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بهترین میوه ها برای دیابتی ها کدام اند؟

طبق گفته ADA بهترین انتخاب “میوه تازه” است. آنها همچنین میوه های یخ زده یا کنسرو شده (کمپوت) را توصیه می کنند که قند اضافه نمی کنند. برچسب های مواد غذایی موجود در مورد قند اضافه شده را بررسی کنید و توجه داشته باشید که شکر نام های مختلفی روی برچسب ها دارد. این شامل قند نیشکر ، شکر اینورت ، شیرین کننده ذرت ، دکستران و شربت ذرت با فروکتوز زیاد است.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

میوه های تازه توصیه شده شامل موارد زیر است:

  • سیب
  • بلوبری
  • گیلاس
  • گریپ فروت
  • انگور
  • پرتقال
  • هلو
  • گلابی
  • آلو

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۸ منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نتیجه گرفت که مصرف میوه های کامل ، سیب ، زغال اخته و انگور به طور قابل توجهی با خطر کمتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

کربوهیدرات موجود در آب میوه چقدر است ؟

یک سوم تا نیم فنجان آب میوه حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

نتایج تحقیقات در مورد آب میوه و دیابت متفاوت است:

  • یک منبع مورد مطالعه در سال ۲۰۱۸ که هزاران نفر را در طی چند سال ردیابی کرد ، نتیجه گرفت که مصرف بیشتر آب میوه ها به طور قابل توجهی با خطر بالاتر دیابت نوع ۲ همراه است.
  • یک منبع مطالعات آزمایش شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مصرف ۱۰۰ درصد آب میوه (به صورت طبیعی نه صنعتی) با افزایش خطر دیابت همراه نیست. با این حال ، این مطالعه همچنین خاطر نشان می کند که برای درک تأثیر ۱۰۰ درصد آب میوه بر تنظیم و نگهداری سطح قند خون ، تحقیقات دقیق تری لازم است.

به طور کلی ، خوردن میوه های کامل با فیبر رژیم غذایی بیش از آب میوه توصیه می شود. فیبر موجود در میوه هضم را به تأخیر می اندازد. این تاخیر نه تنها به احساس گرسنگی شما کمک کند بلکه باعث می شود به سرعت قند خون افزایش پیدا نکند .

میوه می تواند و باید جزئی از رژیم دیابت شما باشد. اما در حدود ۱۵ گرم در هر وعده مصرف کنید. همچنین توجه کنید و حتماً در برنامه غذایی خود میوه را به عنوان کربوهیدرات میل کنید.

یکی از روشهای مراقبت از دیابت تغذیه مناسب است. اگر به دیابت مبتلا هستید ، یک وعده غذایی سفارشی می تواند به تعادل مصرف کربوهیدرات و داروها برای کنترل سطح قند خون کمک کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
امتیاز دهید
برچسب ها :

، عکس 2 پیک
تا به حال هیچ دیدگاهی در این مطلب ارسال نشده است شما اولین نفر باشید